keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Ars Auttoisilla

Tänään harrastettiin Saimin kanssa kulttuuria ja urheilua. Pyöräiltiin mummomankeleilla erittäin mutkaisia ja mäkisiä hiekkateitä mökiltä 8 kilometriä Auttoisten kylään, jonka vanhassa koulussa on taide- ja muotoilukeskus Ars Auttoinen.


Ole oma itsesi, ole monsteri, ole optimisti -näyttely oli tosi kiinnostava ja inspiroiva. Ja sopi hyvin lapsellekin (paitsi ehkä vintin himpun verran hihityttävä ja hämmentävä videoteos).

Meidän suosikkeja oli Terhi Kaakisen puuveistokset:


Anni Henrikssonin teokset samassa huoneessa oli myös upeita. Jos mulla olis varaa taiteeseen, olisin ostanut tämän (paitsi että se oli jo myyty):


Oli siellä muutakin näkemisen arvoista ja kahvilassa tosi hyvää fetapinaattipiirakkaa ja brownieita. Tankkaamisen jälkeen jaksoi pyöräillä takaisin.

2 kommenttia:

  1. Mä tykkäsin kans maalauksista tosi paljon, oli niin hienoja. Tykkäsin myös aulan kellokokoelmasta :) Sakun suosikkeja oli puuveistokset. Mulla meni vintin performanssi yli hilseen, enkä jaksanut katella loppuun. S ymmärsi teoksen syvemmän merkityksen (toisin kuin mä...) vai oisko syy sittenkin joku muu... ;)

    VastaaPoista
  2. Joo, aulan käkikellot oli kanssa tosi hienoja.

    Mä olin ymmärtävinäni jotenkin sen vinttivideon pointin, ainakin kun yritin selittää sitä Saimille, joka vastas hihittelystä ja ihmettelystä. Jätettiinkin sitten minuutin jälkeen muutaman mieskatsojat keskenään tapittamaan sitä ;)

    VastaaPoista